SCRC Pardubice

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Antonín Vojtík st.

Rozhovory / Interviews

Rozhovor s Antonínem Vojtíkem st. alias Mr. Michelinem

sepsal Jakub Štrunc


1. Kuba:  Ahoj chtěl bych se zeptat jakou máš pověst v týmu?


Mr. Michelin: Nejsem jezdec, nikdy jsem nejezdil, ale pro Tondu jsem v dobách jeho závodnického začátku zařizoval spoustu věcí, např. technickou přípravu aut, ježdění na závody. Postupnou dobu jak Tonda vyspíval, se moje role v týmu soustředila na odpovědnost na nasazení kol do závodů. Navrhuji, kam na závody vyrazit, také k tomu patři logistika týmu.


2. Kuba: O tom , že jsi expert na kola, ví spousta lidí, který se motají okolo slot racingu. Můžeš nám popsat, jak zařizuješ přípravu kol do závodu tak, aby vše dobře fungovalo?

Mr. Michelin:
Je to v celku jednoduchý. Aby cokoliv fingovalo, musíš se tomu věnovat a mít rád. Využívám svých bohatých zkušeností, které ze závodů máme. Poznatky o kolech ze závodů si zaznamenáváme do tabulek. Dále potřebujeme mít databanku kol. To znamená, mít k dispozici širokou škálu kol a přitom mít přehled, jaké vlastnosti mají konkrétní kola.

Uvedu příklad. Spousta jezdců horuje pro seďavá kola SuperGrip, ale zapomínají, že pro dané podmínky na dráze leckdy lepší výsledky dají seďavá kola s prokluzem. Většina závodů se jezdí při účasti jezdců do 30 lidí. Na těchto závodech spousta jezdců ví, jaká kola nasadit, aby to fungovalo. Problémy z výběrem kol nastávají v situaci, kdy je dráha extrémně nagumovaná, třeba na MS ISRA za účasti cca 100 jezdců, vytrvalostních závodech na 6 hodin na Praze 7 či na 12-ti hodinovce v Atvitabergru. Na takto nagumované dráze je potřeba použít kola s velkým gripem a zároveň s dlouhou vydrží všech specifikací.

Když znáte zadání, tak je třeba vybrat dobrá kola z databáze a tady tolikrát nezbývá, než testovat 2 - 3 druhy kol, aby výběr byl co nejpřesnější. Nelze zapomínat, že kola testujete na ten stav dráhy, který nastane až při vstupu do závodu a nikoliv na stav dráhy, při kterém se testuje.


3. Kuba: Co bys doporučil za kola?

Mr. Michelin: Určitě mít v databance seďavá kola s dobrým gripem, ale s mírným prokluzem. Dále udržovat kola a pracovat s vyloženými SuperGripy. Nikde se nestyď zeptat, jaká kola testuji a hodnotí ostatní závodníci. Ušetříš spoustu času a problémů. Ověřenost v tomto pohledu se mi vždy vyplatila jak na domácích závodech, tak na Mistrovství Anglie, Švédsko, Dánsko, Lotyšsko a USA.

Za výhodné také považuji poskytnout hotová kola do závodu svým kamarádům, kteří nenajdou vhodnou variantu. Po odjetí jejich rozjížďky se tak dozvím, jak kola fungovala za daného stavu dráhy a to můžu využít při výběru kol. Do semifinále finále i do další fáze závodu.

Není příliš nákladné držet kola. Něco to stojí ale nestěžuji si. Na jedné straně kola kupujeme, na druhé využíváme a také prodáváme. Kola stárnou pomalu, většinou se jedná o postupné tvrdnutí gumy a tím guma trošku ztrácí na přilnavosti. Součastně však gumy časem získávají větší vydrž. S tím je třeba počítat. Kola je třeba skladovat ve tmě bez přístupu světla. Ultrafialové záření údajně gumy degraduje. Kola skladuj v hermeticky uzavřeném prostoru v igelitovém sáčku.


4. Kuba: Před tím než se s tebou rozloučím zkus něco doporučit.


Mr. Michelin: Nikdy se nestyďte v oboru autíček ptát zkušených závodníků v českém slot racingu. Je zde velké množství expertů, kteří se rádi podělí o zkušenosti. Skoro všichni v tomto oboru už všechno vymysleli a je zbytečné něco vymýšlet sám.

Na závěr zdravím všechny závodníky, kteří se tomuto hobby věnují a přeju všem hezké závody a připravená autíčka.


Kuba: A já děkuji za skvělý rozhovor s Mr. Michelinem.



Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky