SCRC Pardubice

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Paolo Trigilio

Rozhovory / Interviews

ROZHOVOR S AUTOMODELÁŘEM

                                      

Ahoj Paolo,

Kdy a jak jsi začal s dráhovými modely? Kdo Tě k nim přivedl?

Na klubové úrovni jsem začal někdy v roce 1983. Byly to plastové modely a impulsem bylo setkání s Paolo Nicolajem. První závod jsem měl na dráze v Livornu.   


Dělal jsi předtím i jiné modely než auta?

Ne, nikdy jsem žádné jiné modely než auta na autodráhu nedělal.


Za který klub jezdíš nyní? Kolik klubů jsi vystřídal?

Nyní máme v Itálii asi 6 autodráh. Mým klubem je TUSCANY. Právě nyní se chystáme převézt autodráhu z Anglie jménem Monster do Itálie. Cesta je dlouhá asi 1400 kilometrů.


Tvůj automodelářský vzor? Největší podpora?

Nejvíce obdivuji Vladimíra (Horkého) a největší podporu mi poskytuje Paolo (Nikolai).


Co byl Tvůj první model?

Stále si to pamatuji. Šlo o model v měřítku 1/32 Tover. Konkrétně to byla Lancia Beta Monte Carlo.


Jakou kategorii máš nejraději?

Jednoznačně F1 32.


Ve které kategorii nikdy nebudeš startovat a proč?

Ne, žádná taková kategorie není.


Jaká je Tvoje oblíbená dráha?

Nemám oblíbenou dráhu.


Tvůj nejlepší závod?

Jednoznačně Brazílie a mistrovství světa v roce 2011. Vyhrál jsem 4 tituly ve všech kategoriích. To se nepodařilo zatím nikomu na světě. Kdykoliv potkám Vladimíra, vždy mu musím připomenout, že ačkoliv on toho vyhrál tolik, já jsem jako první vyhrál všechny kategorie na jednom mistrovství (smích).

Ale kromě Brazílie si velmi cením závodu v roce 2001 na Sicílii. Vyhrál jsem kategorii ES32 a v ostatních jsem byl druhý. Přitom v ES24 jen o 2 díky před Vladimírem.


Kolik máš titulů mistra světa?

Devět nebo deset, ani nevím (smích).


Na které dnes již neexistující autodráze  by sis chtěl zajezdit?

Asi na žádné. Ne počkej, asi na té ze švédského mistrovství světa v roce 2004 v Lundu.


Máš mezi závodníky nějakou přezdívku? Pokud ano, co znamená nebo jak vznikla?

Říkají mi Trilio. Jde o pouhé zkrácení mého příjmení, nic zvláštního.


Čeho bys rád v oblasti slot racingu dosáhl? Jakého závodu by ses chtěl zúčastnit?

Dnes mě už zajímá jen mistrovství světa ISRA. Nic jiného.


Baví Tě více tvorba modelů nebo závodění s nimi? Stavíš si modely sám nebo na to máš své lidi?

Mám rád obojí. Jedno bez druhého nejde.


Máš stále barevné zpracování modelů nebo je měníš? Jak vybíráš barvy na karoserii?  

Používám světle žlutou a bílou. Vždycky.


Co Ti na závodech schází?

Líbí se mi mít dráhu uvnitř hotelu. Je to pohodlné. Co se mistrovství světa ISRA týče, jedná se o moc dlouhý závod a také mají výhodu domácí, kteří mohou dopředu více testovat a trénovat. V tom bylo skvělé mistrovství světa v roce 1997 v Southamptonu, kde se nejednalo o klubovou dráhu. Dráha byla nová pro všechny a nikdo neměl delší trénink.


Technická dráha nebo Blueking?

Blueking



Sprint nebo vytrvalostní závod?

Obojí.


Závod jednotlivců nebo týmová soutěž?

Také obojí, to je těžké říct.


Jsi pověrčivý? Máš nějaké stále předstartovní rituály?

Pověrčivý jsem. Nemám rád, když mi lidé před závodem přejí "hodně štěstí".


Jezdí za Tebou na závody rodina či kamarádi?

Ano, hlavně Paolo Nicolai.
 

Máš i jiné zájmy než modely aut?

Nic dalšího nemám. Slotracing mi zabere veškerý volný čas.


Co je tvá profese?

Mám doktorát z informatiky. Vyvíjím software, hlavně komerční aplikace.  


Kolik Ti je let?

57 let. Jsem velmi starý (smích).



Co dalšího na sebe prozradíš? Životní sen? Co bys dělal, kdybys vyhrál obrovskou sumu euro?

Vlastně nic takového nemám. Kdybych vyhrál hodně peněz asi bych seknul s prací a koupil si Audi A8. Nyní jezdím v BMW 225D M sport.   


Děkuji za rozhovor a přeji Ti mnoho dalších nejen modelářských úspěchů.

Doctor

srpen 2014


Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky