SCRC Pardubice

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Modely

Seriál maket

Věčný vývoj a jeho makety

FIAT 1000 TC

Požádal mě člen našeho klubu Karel o šasi na auto FIAT ABARTH 1000 TC. Prvotní odpověď byla, že žádné takové nemám a nebudu to dělat, ale pak jsem nad tím začal přemýšlet a rozhodl se to zkusit. Ze stavebních pravidel závodů těchto malých maket vyšlo najevo, že na šasí nelze použít ocelový plech ( tzv. planšeta ), tedy jsem zahájil hledání vhodného materiálu a nakonec sehnal cosi, co se mi líbí a v technickém listu se to jmenuje hardened cooper.

Rozhodl jsem se použít systém šasi, který jsem úspěšně aplikoval na Š 130 RS. Ukázalo se ale, že ten Fiat je tak malý, že pokud do něj chci zakomponovat všechny klouby jako u Škodovky, vyplatí se si výrobu nejdřív vyzkoušet na nějaké běžném materiálu. Tedy jsem zvolil plech ČSN 14 260, což je měkčí pérová ocel, se kterou jsem před lety začínal. Ten finální materiál má modul pružnosti na cca 40% tvrdé pérové oceli a hodnotu Rockwell zkoušky na podobné hodnotě, tedy ta měkká pérovka by mohla trochu imitovat vlastnosti finálního materiálu i při jízdních zkouškách.




Škoda 130 RS

 


Lancie 037 Rally

Dokončil jsem maketu Lancie 037 Rally do kategorie Cest/24. Karoserie je z dílny Franty Kačírka, podvozek je moje produkce – pérová ocel řezaná laserem. Nyní jsou na řadě jízdní zkoušky.
   

Šasi
navržené pro karoserii z produkce Franty Kačírka.



09/2017 Porsche
956

Jedná se o šasi vyrobené na zakázku pro Láďu z hvozdů. Materiálem podvozku je pérová ocel, řezáno laserem. Přední kolečka jsou uložena na kuličkových ložiskách 1,5/4 mm. Auto je určeno pro kategorii Prototype.

 


10/2017 Ferrari F40

Na fotkách je šasi  pro Ferrari F40. Jde o verzi EVO 1, do které byly zakomponovány zkušenosti z ježdění s výchozí verzí šasi.  Materiálem je pérová ocel, řezáno laserem. Přední náprava není zatím osazena, kolečka jsou u soustružníka.

 


Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky